Ahad, 7 Oktober 2012

Being the man on the top of organization ?

tajuk gua memang berbahase engelish. tapi gua nak bagi sikit pendapat pasal bende ni. gua ada sikit pengalaman dalam bende ni time kt sekolah. tapi time tu gua tak nampak lagi ke'POWER'an mende ni.
selalunya orang2 yang berada kat atas ni memang orang2 top. downg mesti pandai hi-jek. tu sebab power naik atas. Gua nak komen bende ni pasal kadang2 bende2 ni mengarut. situasinya bermula bila gua berada kt universiti yang paling ramai student kt Malaysia dan byk cawangan. gile ko, setiap negeri ade je universiti ni. bygkan la bape ramai student diorang. bila gua kt sini, perspektif gua berbagai2. idea2 gua betambah2.

bile kita berada di atas, kroni2 kita akan diutamakan
bende ni lumrah lah dalam kehidupan orang2 kita. kalau tak, macam mana kita nak power. ni kadang2 buat orang lain jadi tak puas hati dengan apa yang kita ada. oleh itu, bagi aku, kikis lah sikap ke-kronian kita bila kita dah jadi pemimpin supaya orang yang dipimpin akan lebeh menyokong dan terus menyokong.